Submit ExpressSearch Engine Marketing Services

Berita Panas

Saturday 13 April 2013

Suruh anak hafaz al-quran, konpom tak perlu hantar tuition lagi

Memang konpom, terjadi pada anak saya sendiri, saya memang tiap-tiap malam akan suruh anak saya yang berumur 9 tahun dan 7 tahun hafaz surah.

Ianya telah bermula sejak umur 6 tahun lagi. Saya juga tak pernah melihat buku sekolah nya atau hantar anak saya tuition.

Alhamdulillah memang menakjubkan, dia hanya menyerap ilmu akademik masa dalam kelas saja. Hasilnya peperiksaan sangat cemerlang.




Kalau kita kaji sejarah illmuan-ilmuan Islam, pendekatan yang diambil adalah menghafaz Al-Quran, kemudian baru belajar ilmu akademik. Hasilnya, ramai ilmuan-ilmuan Islam yang hebat dalam bidang perubatan, astronomi, kejuruteraan dan macam2 lagi.

Kita sebagai ibu bapa jangan risau, kita jaga Allah, Allah jaga kita. Insyaallah akan lahir anak-anak soleh yang bergelar doktor, engineer, accountant dan lain.

Insyaallah.

P.S jangan lupa dapatkan ebook DIDIK ANAK JADI SOLEH.

No comments:

Post a Comment